Nuo spalio 26 d. mūsų progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jolanta Kručkauskienė, anglų kalbos mokytoja Ilona Petrikienė ir dailės mokytoja Karolina Norkienė dalyvauja Kroatijoje Splito mieste vykstančiuose Erasmus+ mokymuose ,,Special needs and Inclusion in Education”. Pirmą dieną kursų vadovas supažindino su dalyviais iš Latvijos, Lenkijos, Rumunijos, Airijos, Švedijos, Vokietijos, Prancūzijos bei pristatė mokymų programą. Visų šalių dalyviai pristatė savo mokyklas. (Ačiū 8d klasės mokinėms Aleksandrai Eliai, Evelinai ir Miglei už įtraukiančiai sukurtą filmuką , kuris padėjo kursų dalyviams virtualiai ,,pasivaikščioti ir pabūti” mūsų nuostabios progimnazijos erdvėse). Vėliau visi bendravo, ragaudami kitų šalių tradicinius užkandžius.
Spalio 27 d. kursų dalyviai iš įvairių šalių dalinosi įtraukiojo ugdymo situacija savo mokyklose: aptarė iššūkius, problemas, su kuriomis susiduria ugdymo procese. Antroje kursų dalyje susipažino su geriausiais informacijos pateikimo būdais, kaip mokiniai geriausiai supranta informaciją. Mokytojai praktiškai atliko testus, kurie padeda mokiniams nustatyti ir atpažinti savo psichologinę būseną; ši informacija suteikia mokytojui galimybę atsižvelgiant į tai mokyti vaikus derinant emocinį intelektą su mokomuoju dalyku. Po pietų kursų dalyviai dalyvavo patyriminėje pamokoje, kurioje susipažino su antikine Splito istorija Dalmatijos Kroatijos kontekste.
Trečią kursų dieną mokymų dalyviai lankėsi specialiųjų poreikių turinčių asmenų dienos centre: susipažino su šios organizacijos veikla, darbuotojais ir nuolatiniais lankytojais. Mokytojai pamatė ir sužinojo, kad šios įstaigos asmenys ne tik gauna specialistų pagalbą, bet ir turi meno dirbtuves, kur gamina keramikos suvenyrus, tapo paveikslus, audžia kilimus, siuva ir siuvinėja rankdarbius. Kartu su dienos centro darbuotojais jie jaučiasi priklausantys savo bendruomenei, turintys draugų ir jaučiasi reikalingi. Paskui kursų dalyviai išklausė paskaitą apie patyčių prevenciją, kurią vedė lektorė-praktikė, ji pasidalijo savo darbine patirtimi bei diskutavo kartu su mokytojais apie socialinio emocinio ugdymo svarbą skirtingose šalyse.
Spalio 29 d. vyko pozityvaus mąstymo užsiėmimai ant Marjano kalvos. Mokytojai išmoko tinkamai kvėpuoti, pozityviai pažvelgti į esamą situaciją, darė smegenų mankštą, stiprino bendrystę su kitų šalių mokytojais atlikdami pratimus poromis. Vėliau kursų dalyviai aplankė Trogir miestą, kurio senamiestis įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą. Čia jie susipažino su Trogir miesto istorija ir apžiūrėjo architektūros statinius, išlikusius iš Romos imperijos valdymo laikų.
Spalio 30 d. Erasmus kursų dalyviai praktiškai išbandė įvairius komandos aktyvinimo metodus, dalyvavo kūrybinio mąstymo, kritinio mąstymo ugdymo užsiėmimuose. Antroje mokymų dalyje mokytojai persikėlė į Brač salą, kurioje apsilankė ,,Klesarska škola”- Akmens apdirbimo meistrų mokykloje Pučišča mieste; čia sužinojo įvairius akmens apdirbimo būdus, gero akmens paslaptis. Boil mieste pasigrožėjo senosios architektūros paminklais bei nuostabaus grožio Adrijos jūros pakrante. Išvykstamosios pamokos suteikė mokytojams istorinių, kultūrinių žinių ir progą pabendrauti su kitų šalių kolegomis.
Spalio 31 d. kursų dalyviai mokėsi kurti draugišką klasės atmosferą, naudojant programėles ,,Brisk teaching” ir ,,Magic School”, kuriomis galima kurti testus, prezentacijas, diferencijuoti užduotis. Vėliau išklausė paskaitą apie ADHD, disleksiją, disgrafiją, diskalkuliją, diskutavo apie iššūkius dirbant su specialiųjų poreikių vaikais. Saulei besileidžiant kursų dalyviai susitiko vakarėlyje, kuriame visi galėjo pabendrauti neformalioje aplinkoje.
Paskutinę mokymų dieną mokytojai dalyvavo aktyviame užsiėmime ,,Lobio ieškojimas”. Ši veikla vyko nuostabiame Kroatijos nacionaliniame parke Krka, kur grožėdamiesi kriokliais, upeliais, keliavo mediniais tilteliais, aplankė etnografijos muziejų, senųjų amatų (kalvystės, malūnininkystės) muziejus. Suradus visas pažymėtas vietas mokytojams buvo įteikti kursų sertifikatai. Erasmus kursai Kroatijoje baigėsi, bet įgytos žinios ir užmegzti gražūs tarpkultūriniai santykiai – didžiausias lobis, kurį tik galima surasti.