Erasmus+ projekto “Kiekvienas yra matomas” vizitas į Turkiją

Nuo 2023 birželio 1 d. Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazija dalyvauja Erasmus projekte ,,Kiekvienas yra matomas“ (angl. ,,No one is left behind“), kuris truks iki 2024 metų pabaigos.

Projekto tikslai:

  • Išmokti naujų šiuolaikinių metodų, atliepiančių skirtingų gebėjimų mokinių poreikius.
  • Tikslingai taikyti IKT organizuojant ugdymo procesą.
  • Didinti Erasmus projektinės patirties turinčių mokyklos darbuotojų skaičių.
  • Prisidėti prie bendros Europos švietimo erdvės kūrimo.

 

VIZITAS Į TURKIJĄ

Mūsų progimnazijos mokytojos: Jolanta (lietuvių k. ir literatūros), Liudmila (geografijos) ir Karolina (dailės), saulėtoje Turkijoje pradėjo savaitės trukmės mokymus kartu su Bulgarijos, Rumunijos bei Slovakijos mokytojais. Pirmą mokymų dieną dalyviai susipažino vienas su kitu išbandydami,,Ice breaking” metodą. Šis metodas padėjo geriau pažinti ne tik kolegą, bet ir jo šalį.

Antrąją mokymų dieną kursų dalyviai ne tik pristatė savo mokyklas, bet ir supažindino su savo šalimi, miestu, kultūra. Vėliau išklausė paskaitą apie įvairias mokinių testavimo formas ir jų naudą. Išklausę paskaitos apie eTestų naudą mokytojai praktiškai išbandė įvairius testų kūrimo metodus bei programas Google Classroom, Microsoft Lens and Kialo-edu.

Trečiąją mokymų dieną kursų dalyviai mokėsi sukurti ,,Pabėgimo kambarį” naudojantis  Microsoft 365 Forms platforma. Po praktinių užsiėmimų turėjo smagią išvyką aplankant Antikos kultūra pulsuojantį Sidės miestą, kur galėjo iš arčiau apžiūrėti bei pajusti jos didingumą. Viską vainikavo Amfiteatre kiekvienos kursų grupės surengtas muzikinis performansas. Vėliau visi dalyviai savo padarytas nuotraukas ir video panaudojo kurdami savo namų darbų užduotį.

Ketvirtąją mokymų dieną dalyviai pirmiausia pristatė savo namų darbus- sukurtus ,,Pabėgimo kambarius”- kuriuos iš karto buvo galima išbandyti ir pasižiūrėti, kaip tai galima pritaikyti pamokoje. Vėliau lektorė pristatė Google traslator, QRcodemonkey, Learningapps programas ir kaip jas naudoti. Mokymų dalyviai praktiškai išbandė šias programėles, bendravo tarpusavyje naudodamiesi Google translator ir sukūrė QR kodą būsimai interaktyviai pamokai.

Penktąją dieną mokymų dalyviai turėjo progą pakeliauti. Pirmiausia, jie aplankė Manavgat upės krioklius, vėliau išbandė savo derėjimosi gūdžius Grand Bazare, t.y. vietiniame turguje, kuris vyksta tik ketvirtadieniais. Paskui mokymų dalyviai aplankė valstybinę Manavgat Namik Karamanci gimnaziją, kur juos pasitiko šios mokyklos direktorius su žmona bei keli mokyklos mokytojai. Direktorius labai maloniai sutiko, o mokytojai pristatė mokyklą bei supažindino su Turkijos švietimo sistemos- mokymo, vertinimo, baigiamųjų egzaminų- ypatumais. Po viešnagės į Manavgat gimnaziją mokymų dalyviai išbandė Canvas programos galimybes, kūrė įvairių formų ir žanrų pristatymus.

Šeštąją dieną mokymų dalyviai susipažino ir išbandė H5P, Padlet, Pixlr programas bei jų galimybes. Vakare buvo organizuota kelionė laivu Manavgat upe, kur dalyviai galėjo pasigrožėti Turkijos peizažu.

Septintoji diena visa buvo skirta pažinti Alanijos miestą. Mokymų dalyviai Alanijoje aplankė Alanijos pilį, pasivaikščiojo Kleopatros paplūdimiu bei susipažino su žymiausiomis Alanijos legendomis. Vėliau dalyviai lankėsi Alanijos Dim Čai vietovėje, t.y. upės Dim slėnyje įsikūriame restorane, pačių turkų vadinamame Turkijos rojumi. Po ilgos pažintinės eksursijos po Alaniją dalyviai šiame restorane paragavo tradicinių turkiškų desertų (kunefe ir ekmek kadayfi), atsigėrė turkiškos arbatos ir atsigaivino išsimaudę lediniame Dim upės vandenyje. Pavargę ir kupini įspūdžių mokymų dalyviai vėlai vakare grįžo į viešbutį. Tai buvo paskutinė kelionė, skirta pažinti Turkijos kultūrą ir taip įamžinti gražų visų dalyvių iš Bulgarijos, Rumunijos, Slovakijos ir Lietuvos bendradarbiavimą.