Dalyvaujame projekte „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“. Priklausomybės nuo ekranų prevencija“.

📣 Mūsų progimnazija dalyvauja projekte „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“. Priklausomybės nuo ekranų prevencija“.

❓ Kodėl dalyvaujame?

ℹ️ Pandemija aiškiau nei bet kada atskleidė skaitmeninių technologijų svarbą ir naudą. Visgi, ir Lietuvos, ir pasaulio mokslininkų tyrimai patvirtina, jog perteklinis naudojimasis technologijomis gali kelti priklausomybės riziką bei rimtų psichikos ir fizinės sveikatos bėdų.

❗️ Mums rūpi, kad mūsų ugdymo įstaigą lankantys vaikai:

– sąmoningiau naudotųsi skaitmeninėmis technologijomis,

– žinotų, kokie yra sveiki skaitmeninės higienos įgūdžiais ir kaip juos ugdyti,

– vengtų probleminio interneto naudojimo.

Todėl mūsų moksleiviai ir mokytojai bei tėveliai ir globėjai dalyvaus mokymuose apie ekranų priklausomybės prevenciją.

Projektą įgyvendina Skaitmeninės etikos centras, priemonę finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.

Nuoroda į projekto informaciją: Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“ | Skaitmeninės etikos centras (e-etika.lt)

Mokymuose dalyvavo 39 mokytojai ir 112 aštuntųjų klasių mokinių.

 

Patarimai TĖVAMS, taip pat naujienos bei žinios socialinėje medijoje gali pagelbėti.  

 1. Nuorodos į filmus / jų anonsus

Filmo anonsas The Social Dilemma    Filmas Social Media Dangers Documentary — Childhood 2.0 – YouTube (galima žiūrėti nemokamai YouTube)

Filmo anonsas The Cleaners     Filmo anonsas „Sugauti tinkle“

Filmo anonsas SUGAUTI TINKLE | filmo anonsas – YouTube

Filmas (versija N-13) Sugauti tinkle (N-13) (kinofondas.lt)

Filmas (versija N-18) Sugauti tinkle (N-18) (kinofondas.lt)

DAR: Nepatogaus kino klasėje yra filmas Vaikai internete, kurio peržiūrai ugdymo įstaigoms Skaitmeninės etikos centras sukūrė metodiką.

 2. Apginkite miegąĮkvėpimui TED talk Sleep is your superpower, Matt Walker

 3. Ekranų laiko formulė, kurią naudoja Vilniaus universiteto mokslininkai, tyrinėjantys ekranų poveikį vaikų sveikatai www.mediavaikai.lt: 0 – 1 – 2 – 3

0 val. – iki dvejų metų

<1 val. – 2-5 m. vaikai

<2 val. – ikimokyklinukai ir pradinukai

3-4 – nuo 10 m. ir toliau. 4 valandos laisvalaikiui ir pramogoms – riba, kurią peržengus – prasideda žalojantis poveikis.

Yra įrodymų, kad didesnė nei 4 valandų per dieną trukmė didina psichikos ir ypač fizinės sveikatos sutrikimų riziką.

Paauglių atveju svarbu, ar dėl ekranų laiko nenukenčia vaikų bei paauglių miegas, mityba, fizinis aktyvumas ir mokymasis. Be to, ar naudojimasis ekranais nepakeičia kitų veiklų: gyvo bendravimo su artimaisiais ir draugais, kūrybinių bei sportinių užsiėmimų ir pan.

 4. Šeimos susitarimasApie jį: Interneto taisyklės namuose taikiai – misija įmanoma | Skaitmeninės etikos centras (e-etika.lt)

 5. Knygos „Naršymo metas“

 DAR – „Vaikystė tarp ekranų“.

 DAR – Priklausomybė nuo kompiuterio. Kuo vaikus taip traukia modernios informacinės priemonės.

  6. Žaidimų tinkamumo pagal amžių reitingavimo platforma www.pegi.info.

 7. Technologijos, kurios padės riboti ekranų laiką: Google Family Link, Screentimelab, @NetNanny ir daug daug kitų.

 8. Anonimiškai pranešti apie rasistinį, pornografinį turinį internete galima čia: www.švarusinternetas.lt

 9. Ugniasienių diegimo ir kiti saugumo internete klausimai: Esaugumas