Projekto „Skillful Thinking-Active Learning”- lietuviškai ,,Kritinis mąstymas ir aktyvūs mokymo metodai“- veikla

Mūsų mokykla tęsia dalyvavimą Erasmus+ projekte ,,Kritinis mąstymas ir aktyvūs mokymo metodai“. Esant pandeminei situacijai, projektinė veikla vykdoma nuotoliniu būdu tarptautiniu mastu. 7d klasės mokinių grupė atstovauja mūsų mokyklą virtualiose veiklose, kurias organizuoja Estijos mokykla.

Pirmadienis lapkričio 15d.

7d klasės mokiniai dalyvavo virtualiose veiklose su Estijos, Italijos, Turkijos ir Bulgarijos mokiniais. Projekto koordinatorė Helen Paju pasveikino visus susirinkusiuosius. Estai pristatė savo šalį, savo mokyklą. Mūsų mokiniai liko sužavėti pamatytomis naujoviškomis patalpomis, sukurta malonia aplinka mokymuisi. Mobilumo šeimininkai iš Alatskivi mokyklos paruošė nedidelį koncertą: mergaitė iš jų mokyklos dainavo, o tautinių šokių kolektyvas pašoko.

Paskui estai parodė savo sukurtą filmą apie Estijos gamtą. O devintos klasės mokinys Hugo perskaitė pranešimą, kuriame plačiau papasakojo, paaiškino, kuo ypatinga Estijoje metų laikų kaita, pristatė ypatingus gamtos reiškinius.

Po pertraukos vyko praktinės šios dienos veiklos pristatymas. Dalyviai turėjo iš įvairių gamtinių medžiagų (lapų, šakelių, uogų ir pan.) sudėlioti paveikslą. Mūsų mokiniai pasiskirstę grupelėmis karpė šakeles, dažė jas, piešė savo paveikslo eskizus, ieškojo samanų ir kitų medžiagų mokyklos kieme. Buvo įdomu stebėti ir kitų šalių mokinių darbą per nuotolį.

Viena mūsų grupė iš įvairiausių vaisių ir daržovių sudėliojo du darbus; žmogaus veidą ir mišką. Antra grupė sukūrė traukinį, važiuojantį žiemą per mišką iš Lietuvos į Estiją. Paskutiniųjų darbas buvo ežiukas miške, jiems pavyko sukurti 3D paveikslą. Šios dienos kūrybinė veikla mokiniams labai patiko; buvo naudinga dirbti grupėse ir dalintis idėjomis.

Antradienis, lapkričio 16d.

7d klasės mokiniai turėjo galimybę toliau dalyvauti virtualiose veiklose kartu su kitomis šalimis. Projekto koordinatorė papasakojo apie simbolizmą gyvenime ir gamtoje. Simbolizmas – kai rašytojai, dailininkai ir kitų profesijų žmonės naudoja gyvūnus, spalvas įvairiems dalykams pavaizduoti. Dalyviams buvo skirta kūrybinė užduotis: duotiems daiktavardžiams priskirti tam tikrą simbolį ir paaiškinti, kodėl šis žodis asocijuojasi su konkrečiu reiškiniu.

Po to svečiai iš Bulgarijos pristatė savo šalį. Papasakojo apie savo istoriją, apibūdino įdomius architektūros objektus. Vieni pristatė Bulgarijos žymiausius geografinius objektus – aukščiausią kalną Rila, nuostabaus grožio krioklius ir urvus, kiti –Bulgarijos gražiausius miestus, tradicinį maistą, gyvūnų ir augalų įvairovę. Jie parodė filmą apie Bulgarijos nuostabią gamtą, kuri labai skiriasi nuo Lietuvos.

Po pristatymo mokiniai buvo supažindinti su dienos veikla – rasti sau įdomų, patrauklų, menišką vaizdą mokyklos kieme, jį nufotografuoti ir su nuotraukų redagavimo programa išreikšti savo kūrybingumą. Vaikai smagiai praleido laiką vaikščiodami po mokyklos teritoriją, fotografavo įvairiausius vaizdus, dalinosi, ieškojo idėjų kur fotografuoti. Šį kūrybinį darbą mokiniai pratęs vaikščiodami po miestą, pakeliui namo, stebės aplinką ir fiksuos patikusius vaizdus. Savo geriausiomis kūrybinėmis patirtimis mokiniai pasidalins su kitų šalių projekto partneriais.

« 2 »

Mokiniai su mokytoja Ilona aptarė, kaip pristatinės Lietuvą penktadienį, susitarė, kokius darbus turės atlikti rytoj.

Šią dieną vaikams labiausiai patiko ieškoti gražių vaizdų, juos fotografuoti ir kūrybiškai interpretuoti. Teko pasukti galvą dėl simbolių reikšmių ir susitarti grupėse dėl vieningos nuomonės.

Trečiadienis, lapkričio 17d.

Šiandien projekto koordinatorė papasakojo apie minčių žemėlapius ir jų naudojimą. Vaikai buvo supažindinti su specialia minčių žemėlapių kūrimo programa https://www.mindmaster.com/. Pasiskirstę grupėmis ir pasirinkę norimą pristatyti temą apie Lietuvą, mokiniai tarpusavyje daug diskutavo, ieškojo informacijos apie tėvynės ypatumus. Suradus informaciją, kiekvienas kompiuterio ekrane pildė kuriamame žemėlapyje pasirinktą sritį, tuo pat metu galėdami stebėti komandos draugų darbą, t.y. savo ekrane.

Po to mokiniams buvo skirta dar viena užduotis – naudojantis specialia orientavimosi programa http://www.myforest.uk, pabandyti apsilankyti visuose nurodytuose punktuose ir surinkti kuo daugiau taškų. Šioje užduotyje sunkiausia buvo ne judėti pirmyn ir rinkti taškus, bet nepaklydus grįžti atgal per nustatytą laiką.

Po pertraukos pailsėję ir naujų jėgų atgavę, mokiniai tęsė nepabaigtus minčių žemėlapius apie Lietuvą: ieškojo informacijos apie Lietuvos gamtą (augalus, gyvūnus ir jų įvairovę); apie lietuvių mokslo išradimus, sporto pasiekimus; apie žymiausius lietuvių rašytojus ir poetus bei jų kūrinius.

Minčių žemėlapių kūrimas buvo labai naudingas – mokiniai prisiminė Lietuvos istoriją, geografiją bei menus. Orientavimosi užduoties metu vaikai lavino savo orientavimosi žemėlapiuose žinias. Apibendrindami šios dienos veiklą mokiniai susipažino ir aptarė kitų šalių atliktus pirmadienio ir antradienio kūrybinius darbus.

Ketvirtadienis, Lapkričio 18d.

Šiandien buvo pristatyta Turkijos šalis. Viena iš turkų mokinių pristatė ypatingus miestus, paminklus, nuostabias jūros pakrantes. Žiūrėjome filmą apie Antaliją. Buvo įdomu pamatyti nuostabią Turkijos gamtą, miestus, kurie labai skiriasi nuo Lietuvos.

Po to projekto koordinatorė pristatė šios dienos veiklą. Vaikams reikėjo sukurti žemėlapyje maršrutą – paveiksliuką išmaniojoje programėlėje ,,Strava”. Paskui naudojantis sukurtu žemėlapiu programėlėje reikėjo atidžiai sekti nurodytą kelią, kad išeitų tinkamas paveiksliukas.

Mokiniai pasiskirstė grupėmis ir su programėle kūrė ir braižė savo kelią. Sugalvoję maršrutą keliavo po Žirmūnų rajoną ir sėkmingai sudėliojo batą, gėlytę, drugelį ir žvaigždę. Didesnę dienos dalį visi praleido lauke.

Grįžę į mokyklą visi aptarė rengiamą pristatymą apie Lietuvą, kuris vyks jau rytoj, penktadienį. Peržiūrėję savo sukurtą pristatymą apie Lietuvos gamtą ir kraštovaizdį, nusprendė jį papildyti informacija apie žinduolius, paukščius, vabzdžius, žuvis.

Smagiausia dienos dalis mokiniams buvo vaikščioti, kad išeitų paveiksliukas. Mokiniai veiklos metu daug bėgiojo, išmoko geriau orientuotis ir puikiai praleido laiką bendraudami bei dalindamiesi patirtimi.

Penktadienis, lapkričio 19d.

Štai jau paskutinė projekto diena. Mūsų mokyklos mokiniai pristatė savo šalį – Lietuvą. Mes parodėme visiems Dagniaus ir Danielės atliekamą repą apie Lietuvos istoriją. Paskui visi pristatėme Martyno parengtą pranešimą apie Lietuvos gamtą ir kraštovaizdį, o pabaigoje Dagniaus sumontuotą filmą apie Lietuvą. Dalyviams mūsų pristatymas labai patiko, o projekto koordinatorė Helen pagyrė už originalų būdą pristatyti savo šalį. Po ilgo ir sunkaus darbo buvo pasiektas puikus rezultatas.

Projekto koordinatoriai iš kitų šalių gyrė visus mokinius už aktyvumą, puikų užduočių atlikimą. Mes padėkojome estų mokyklai už galimybę dalyvauti šiame nuotoliniame susitikime, susipažinti su naujomis programomis, išbandyti jas praktiškai. Mokytoja Ilona visiems įteikė sertifikatus.

Viso šio projekto metu vaikai įgijo naujų įgūdžių, susidraugavo vieni su kitais, išmoko bendradarbiauti. Mokiniams jis labai patiko, tikimės, kad ateityje pavyks susitikti gyvai.

Specialioji korespondentė iš įvykių sūkurio Danielė