„Kai pakankamas anglų kalbos mokėjimo lygis yra pasiektas, nereikia sustoti. Yra daugybė kitų vertingų kalbų, kurios gali padėti įgyti daugiau gyvenimiškos patirties dirbant ar keliaujant. Anglų kalbos vertės mažėjimas yra viena iš ironiškų globalizacijos pusių. Kai vis daugiau ir daugiau žmonių turi pakankamai anglų kalbos įgūdžių, privalumu tampa kitų kalbų mokėjimas,“ – rašoma Europos Tarybos informaciniame straipsnyje.
Rugsėjo 27 d. mūsų mokykla minėjo Europos kalbų dieną. Ją organizavo užsienio kalbų mokytojai. Ta proga mokykloje buvo eksponuojami informaciniai stendai apie kalbas, o mokyklos laiptai ir kabinetai pasipuošė šiai progai tinkama atributika.
Anglų kalbos mokytoja Agnė su ketvirtų – penktų klasių mokiniais aptarė Europos kalbų dieną, mokė juos pasisveikini įvairiomis Europos šalių kalbomis. Po to mokiniai išradingai papuošė marškinėlius šia tema.
Per tikybos pamokas mokytoja Daumantė su mokiniais aiškinosi, kokia kalba kalbėjo Jėzus, žiūrėjo trumpą ištrauką iš filmo „KRISTAUS KANČIA“ (The Passion of the Christ, 2004), klausėsi aramėjų kalbos, prisiminė, kas yra kalbų dovana, žinias įtvirtino žaisdami Kahoot.
Aramėjų kalbos ištrauka:
5-8 kl. mokiniai dailės pamokų metu prisiminė vasaros metu aplankytas Europos šalis ir jas pavaizdavo kaip marškinėlių logotipą arba žvilgsnį pro saulės akinius. Mokiniams padėjo dailės mokytoja Karolina.
Mokytojas Aleksandras per etikos pamokas su vaikais sprendė kryžiažodžius, kurie buvo skirti Europos kalbų dienai.
Lietuvių kalbos mokytojos šią dieną aiškino vaikams apie kalbų kilmę, istorijos mokytojai apie kalbų reikšmę istorijoje.
Matematikos mokytoja Jolanta užsienio kalbas įtraukė į savo pamoką: skaičius ir matematinius veiksmus įvardijo užsienio kalbomis.
Per vokiečių k. pamokas 6 – 8 kl. mokiniai su mokytoja Rita aptarė kalbų panašumus ir skirtumus, priežastis, kodėl ir kaip kalbos supanašėja, taip pat pavirto slaptaisiais agentais ir žaidė Europos Tarybos šiai dienai paruoštą kalbų žaidimą „50+1 iššūkis“. Šį žaidimą galite pažaisti ir jūs.
Žaidimo nuoroda Įdomiausia tai, kad kai kurių šio žaidimo užduočių nebūtų galima atlikti be klasės vaikų, kurie atvykę iš kitų šalių, ypač tada, kai užduotyje reikia parašyti žodžius trimis skirtingomis abėcėlėmis. Vaikai iš Sirijos padėjo išspręsti šią sunkią užduotį.
Prancūzų kalbos pamokų metu mokiniai su mokytojos Dianos pagalba ieškojo internete Europos valstybių ir jų pavadinimų prancūzų kalba. Vaikai surado valstybės, jas išrinko ir surašė. Šalia jų jie parašė, kaip toje valstybėje sveikinamasi.
„Išmokti daugybę skirtingų kalbų yra lengviau, nei galvojate”, – rašo Neilas Maddenas, laisvai samdomas žurnalistas. Patikėkite šiais žodžiais ir išdrįskite mokytis naujų kalbų!